tisdag 12 mars 2013

Att göra-lista

Att vara föräldrarledig är inte så lugnt och skönt som många tror. Jag får inte gjort något och min att göra-lista växer, och därmed även paniken. Paniken över att hemmet förfaller, jag förfaller och alla borden som skriker i mitt huvud.

Min lista:

Rensa gadroben
Rensa bokhyllan
Göra iordning Maddies rum
Träna mina hundar
Börja på viktväktarna
Börja sköta om min kropp igen (den har förfallit)
Städa (en daglig syssla som aldrig tar slut)
Göra Scrapbooks om Katja till barnen
Plugga engelska (ångest, ångest, ångest)

Vad hinner jag med på en dag?

Lite tvätt varannan dag
Snabbdamsugning av nedanvåningen
Gå runda med hundarna och Maddie
Duscha (snabbdusch så det där med att ta hand om min kropp ser avlägset ut)
Äta (knappt 2ggr/dag)
Tand hand om Maddie (en väldigt krävande flicka men söt som socker)

Vad vill jag göra?
SOVA

Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar